Je hebt gestemd voor de waterschapsverkiezingen van Waterschap Rijn en IJssel. Denk je dat er een fout is gemaakt? Met het tellen van de stemmen op een van de stembureaus? Of met het overnemen van de stemmen in de uitslag? Of heb je een klacht over het stembureau waar je hebt gestemd? Meld dit dan bij ons. Op deze pagina lees je hoe je dit doet.
Welke fouten kan ik melden?
Je kan fouten melden in het (op-)tellen van de stemmen. Of over het digitale bestand met uitkomsten van de gemeente. Je kan ook een klacht indienen over een stembureau. Bijvoorbeeld als jouw stembureau niet toegankelijk was met een rolstoel. Je kan alleen een fout melden die je zelf hebt gezien of gemerkt.
Dus wel: "Ik heb gestemd op kandidaat X en mijn stem staat niet in de uitslagen".
En dus niet: "Ik heb gehoord dat op stembureau Y niet goed is geteld".
Dus wel: "Ik ging stemmen. Ik moest een trap op, maar dat kon niet vanwege mijn rolstoel. Er was geen lift."
En niet: "Ik hoorde van mijn buurman dat hij niet met de rolstoel naar binnen kon".
Waar moet mijn melding aan voldoen?
- Beschrijf de fout zo goed en duidelijk mogelijk. Het is niet genoeg om alleen te zeggen dat er een fout gemaakt is.
- Meld de fout schriftelijk. Dat kan per mail, per post of met het online formulier.
- De melding moet voor 21 maart 2023 13.30 uur bij ons binnen zijn.
- Je mag anoniem een fout melden. Het invullen van naam en (email)adres is niet verplicht. Als je dit niet invult kunnen wij natuurlijk ook geen contact met je opnemen bij vragen.
Tot wanneer kan ik een melding doen?
De melding moet voor 21 maart 2023 13.30 uur bij ons binnen zijn.
Wat doen wij met jouw melding?
Wij onderzoeken de melding. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Sommige meldingen geven wij door aan de gemeente. Dan onderzoeken zij de klacht. De gemeente neemt dan contact met je op.
Stel je vraag
Heb je een vraag over de verkiezingen? Of over het melden van een fout? Bel of mail dan met projectleider Zalin Gouriye.
