Autowrak uit Oude IJssel gehaald
Medewerkers van ons waterschap haalden vandaag een autowrak uit de Oude IJssel in Doetinchem. We doen dit om te voorkomen dat schadelijke stoffen uit de auto in het water lekken. Ook kan het wrak door de stroming in de vaargeul terechtkomen. Dat kan gevaarlijk zijn voor schepen.
Door de auto eruit te halen, blijft het water schoon en kan het vaarverkeer veilig doorvaren. Op de Oude IJssel varen namelijk zowel grote schepen als kleine boten. De politie onderzoekt het wrak en kijkt of de eigenaar nog te achterhalen is. Het is onbekend hoe lang de auto al in het water lag, of van wie hij is.